Klinik_Pro_Banneri_Inkoo_555x227,5_FINAL

Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen Klinik-palvelun avulla

Inkoon terveyskeskuksen, fysioterapian ja neuvolan palveluissa on käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla inkoolaiset voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin

  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan

  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun

  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Ajanvaraus vastaanotolle

  • Varatun ajan peruminen

  • Reseptin uusiminen

  • Lääkärintodistukset

  • Lausunnot

  • Määräaikaiskontrollin ajanvaraus

  • Tutkimustulosten kysely

  • Rokotusneuvonta

  • Sairaslomatodistus itselle tai lapselle

  • Yhteydenotto fysioterapiaan

  • Yhteydenotto neuvolaa

Terveyskeskus
Inkoon terveyskeskus.

Näin asioit sähköisesti

Mene osoitteeseen http://www.inkoo.fi/etk ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.





1 Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim.  ajanvaraus, varatun ajan peruminen, reseptin uusinta tai tutkimustulosten tiedustelu

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapeutille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

Lataa tästä opas terveyspalveluiden sähköiseen asiointiin:

Opas uuteen sähköiseen asiointiin Inkoon kunnan terveyspalveluissa

Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Inkoon kunta. Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy. Sen tuottama sähköinen asiointi on otettu käyttöön yli 70 suomalaisella paikkakunnalla mm. Seinäjoella ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa. Klinikin asiakkaina on yli 900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja palveluntuottajaa. 


Viimeksi muokattu: 26.3.2018