Muutoksia joukkoliikenteessä kesän aikana
Inkoon joukkoliikenteessä tapahtuu muutoksia kesän aikana. Muutokset koskevat Kirkkonummen matkakeskuksen pysäkkejä, iltavuoroja Tammisaaren, Karjaan, Inkoon, ja Helsingin välillä sekä junakatkojen aikaisia ratatyöbusseja.
Kirkkonummen matkakeskuksen laituria 17 ei enää käytetä linjoilla 192 ja 192M. Uusi pysäkki on Munkinkujalla, pysäkki Ki0486. Asemalta pääsee pysäkille tunnelia pitkin. Alla on kuva alueesta, jossa uusi pysäkki on ympyröity punaisella.

Samalla linjat 191A ja 191 jäävät kesätauolle. Linjat eivät liikennöi kesän aikana, vaan ne palaavat liikenteeseen jälleen syksyllä koulupäivinä. Linja 192 ajaa kantatie 51:n ja Länsiväylän kautta ja käyttää Kirkkonummenportin pysäkkejä. Linja 192M kulkee Munkinkujan kautta.
Kesäkuusta lähtien myös iltavuoro Karjaa-Helsinki muuttuu. Bussi lähtee Karjaalta klo 21.00 ja on Inkoossa noin klo 21.25. Aiemmin vuoro lähti Karjaalta klo 22.05. Lisäksi illan vuoro Helsinki-Tammisaari lähtee jatkossa klo 23.15, aiemman klo 23.45 sijaan. Vuoro on Inkoossa noin klo 00.15. Muista katsoa ajankohtaiset aikataulut Matkahuollon sivuilta.(siirryt toiseen palveluun)
Kesän aikana on myös junakatkoja. Ratatyöbussi B05 kulkee keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin 24.6.–26.7. Ratyöbussi B05 pysähtyy myös Inkoossa.
Lisätietoa junakatkoista ja ratatyöbusseista löytyy VR:n verkkosivuilta:
https://www.vr.fi/radalla/liikennekatko#lahtopaikat(siirryt toiseen palveluun)
https://www.vr.fi/aikataulut?from=HKI&to=KR&departureDate=2026-06-24&page=3(siirryt toiseen palveluun)
Toivotamme kaikille sujuvia ja mukavia kesämatkoja!