Inkoon kunnan tiedoksiannot

Tiedote vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain kuljetuksista 1.7.2018 alkaen

Sjundeå kommun och Ingå kommun - Siuntion kunta ja Inkoon kunta
Länsi-Uudellamaalla Hangon kaupunki, Raaseporin kaupunki, Lohjan kaupunki, Siuntion kunta – myös Inkoon kunnan puolesta, sekä Perusturvayhtymä Karviainen (Karkkilan kaupunki ja Vihdin kunta) ovat yhteisesti kilpailuttaneet liikennöitsijät kuntien VPL ja SHL kuljetuksiin.

Kilpailutuksessa autoilijat ovat velvoitettuja toimimaan 1.7.2018 alkaen Lähitaksi Oy:n tilausvälityksen alaisuudessa ja heidän sopimusehtojensa mukaisesti.

Lähitaksi tulee 1.7.2018 alkaen välittämään edellä mainittujen kuntien VPL ja SHL kuljetukset vain niille autoilijoille, kuntien kuljetussopimusehtojen mukaisesti (esim. kielivelvoite), jotka kuntien sopimukseen ovat sitoutuneet.

Kunnat päättävät 1.7.2018 alkaen edelleen VPL ja SHL kuljetusoikeutetuista, sekä siitä, mikä on kuljetusten maksutapa ja asiakkaiden ohjeistus kuljetusjärjestelyistä. Tavoitteena on sopimuskauden aikana päästä kaikissa kunnissa yhtenäiseen maksujärjestelmään ja asiakasohjeistukseen.

Asiakas tilaa kuljetuksen 1.7.2018 Lähitaksin tilauskeskuksen kautta. Puhelun asiakashinta on paikallisverkkomaksu.

Lähitaksin tilausnumero

- suomenkielisille asiakkaille 010 193050

- ruotsikielisille asiakkaille 010 193043

- kaikki invataksi tilaukset suomeksi ja ruotsiksi tehdään 010 193040.

Lähitaksi välittää tulleet tilaukset sopimusautoilijoille, jotka laskuttavat asiakkaita kuntakohtaisten maksukorttien tai muiden sovittujen maksujärjestelmien mukaan. Asiakkaan vastuulla on kertoa tilausta tehdessään, minkä kunnan VPL tai SHL kuljetuksesta on kyse, sekä muut tarvittavat lisävaatimukset kuljetusten suhteen, esim. tarve invataksiin.

Tulemme lähettämään kaikille VPL/SHL-asiakkaille tarkempi tiedote lähi-aikoina.

Pahoittelemme siirtymävaiheesta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Lisäkysymyksiin vastaa sosiaaliohjaaja Susanne Höckert, puh 09-2606 1272, susanne.hockert(at)siuntio.fi

28.6.2018
Karin Heerman