Siirry sisältöön

Thomas ja Nea pitävät Inkoon esillä somessa

Tänä kesänä Inkoon kunta tulee olemaan entistä
aktiivisempi sosiaalisissa medioissa ja siitä pitävät kunnan some-agentit Nea
ja Thomas huolen.

Kesän aikana Nea
Engberg, 20, ja Thomas Stremmelaar, 17, tuottavat erilaisia somejulkaisuja,
jossa he kertovat Inkoon nähtävyyksistä, kätketyistä helmistä ja kaikesta
kivasta, jota Inkoossa voi tehdä kesäisin kuten syödä jäätelöä ja meloa.

Nea opiskelee Helsingin
yliopistossa. Hän on kotoisin Kauniaisista, mutta viettää kesät Inkoossa ja
Tammisaaressa. Hän päätti tuttunsa suosituksesta hakea kesätöitä lähempää
kesämökkiä ja päätyi siitä syystä Inkoon yrittäjien Kesätyöpörssiin.

– Valitsin sen,
joka näytti hauskimmalta, hän sanoo hymyillen.

Hän haluaa
keskittyä Instagramin nuoreen kohderyhmään.

– Virkistysalueet
ovat olleet lähiaikoina suosittuja, joten myös niitä haluaisin tuoda paremmin
esille, hän sanoo. 

Nean julkaisut tulevat olemaan pääosin ruotsiksi.

Työkaveri Thomas pitää
somesta ja kertoo, että agenttityö kiinnitti heti hänen huomionsa
Kesätyöpörssissä.

– Kävisin
mielelläni Fagervikissä ja haluan myös osallistua tapahtumiin siinä määrin, kun
niitä järjestetään, hän sanoo. 

Thomasin tekee postauksensa pääsääntöisesti suomeksi.

Voi seurata
some-agenttien työtä Instagramissa tilillä @visitinga sekä kunnan
Facebook-sivulla.

Some-agenttien
rahoitus tulee pääasiassa Carunalta, sillä Inkoon kunta on osa Carunan kampanjaa
#duunienergiaa. 

Caruna haluaa tukea haastavana pandemia-aikana
oman verkkoalueensa kuntia ja auttaa niitä palkkaamaan16–20-vuotiaita nuoria
kuntiin kesätöihin. Jokainen Duunienergiaa-kampanjassa mukana oleva kunta saa tähän
tarkoitukseen 4 000 euroa.